Cum finanțarea LEADER/DLRC, bazată pe metode participative și pe implicarea comunității în dezvoltarea de proiecte și în procesul decizional și-a dovedit eficiența și plus valoarea în teritoriul GAL Munții Măcinului – Dunărea Veche, în urma implementării Strategiei de Dezvoltare Locală 2014 – 2020 (2022), parteneriatul GAL Munții Măcinului – Dunărea Veche, extinzându-și acoperirea prin integrarea unei zone albe (Orașul Măcin), continuă implicarea strategică în dezvoltarea locală a zonei, de data aceasta printr-o abordare multi-fond, care combină fondurile pentru dezvoltare rurală (FEADR/PNS) cu fonduri sociale (FSE+/PoIDS), adaptându-și intervențiile la noile realități ale teritoriului: nevoie crescută de asigurare a coeziunii economice, prin diversificare și dezvoltare de noi activități economice, oportunitatea de a atrage tinerii și femeile în acțiuni antreprenoriale, nevoia de a conlucra, deci de încurajare a parteneriatelor și a cooperării, oportunitatea dezvoltării turismului pentru teritoriu și a încurajării inovării în toate aspectele vieții, asigurarea coeziunii sociale prin acțiuni integrate pentru un teritoriu mai incluziv și pentru creșterea calității vieții locuitorilor, tranziția verde, aspecte sintetizate în tema unificatoare a SDL:
GAL Munții Măcinului – Dunărea Veche – un parteneriat proactiv pentru un teritoriu rezilient și atractiv.
Teritoriul GAL este situat în S-E României, în Regiunea de Dezvoltare S-E Dobrogea, în N-V județului Tulcea și cuprinde 17 UAT-uri, 16 comune: Beidaud, Carcaliu, Cerna, Ciucurova, Dăeni, Dorobanțu, Hamcearca, Horia, Izvoarele, Nalbant, Ostrov, Peceneaga, Stejaru, Topolog, Turcoaia, Valea Teilor și orașul Măcin.
Suprafața totală a teritoriului este de 1.643,29 km2, reprezentând aprox. 19% din suprafața totală a județului, are un număr de 37.736 locuitori iar densitatea medie a populației este de 22,96 locuitori /km2.
Plecând de la un amplu proces de analiză și diagnoză a teritoriului (analiza diagnostic, analiza SWOT), în urma unui proces consultativ, au fost identificate caracteristicile specifice ale teritoriului, în baza cărora au fost stabilite cele 9 intervenții de finanțare pentru acoperirea celor 14 nevoi stringente. Astfel, prioritizarea intervențiilor, reflectată și în bugetul alocat fiecăreia, s-a realizat în funcție de contribuția unei intervenții la atingerea mai multor nevoi, imperiozitatea nevoii, complementaritatea și efectele multiplicatoare generate, plus-valoare măsurabilă, capacitatea de ”antrenare” a comunității, acoperirea mai multor aspecte ale vieții (social-economic-mediu), capacitatea de a genera schimbarea prin mobilizarea unor resurse financiare reduse.